Nu neglijati ciobiturile in parbriz! Mai ales cele mici sunt extrem de imprevizibile, putând sa va dea bătăi de cap oricând.

Pentru ca sunt mici (între 3 si 10 mm), soferii au tendinţa să le neglijeze (lasa bă ca nu pleaca aia, e prea mica!) In functie de locul lor pe parbriz, puteti merge cu ele ani de zile sau se pot transforma in crăpaturi cât ai clipi!

De regula ciobiturile mici (steluţe si ţinte) din preajma marginilor parbrizului “pleacă” primele. Din experienţa mea, toate avariile aflate la o distanţă de circa 10-12 cm de marginea parbrizului se transforma in crapaturi aproape imediat dupa lovire. Parbrizul in aceste zone, find lipit de caroserie, este mai rigid si mai tensionat, mişcându-se odata cu aceasta. De aici si fragilitatea mai mare.

Mai mult, ciobiturile aflate in apropierea gurilor de ventilatie si dezaburire  au obiceiul sa se întindă mai ales acum, în anotimpul rece. Din momentul în care diferenţa de temperatură dintre interiorul si exteriorul masinii trece de 20 de grade, dilatarea diferita a celor straturi de sticla duce invitabil la craparea celui fisurat.

De când a dat caldura, problemele s-au înmultit. parbrizele sunt foarte incinse (mai in gluma,mai inserios poti praji oua pe ele daca stau o zi in soare!). daca se da cu un pic de apa de stergator, este de ajuns pentru a porni o crapatura!

Atentie deci la ciobiturile mici. Reparati-le din timp, sau vă pot cauza probleme mari!

Reparatii parbrize